close
Administratie locala

Consiliul județean laudă gestionarea rampei de deșeuri din Gherla, însă nu propune nici de această dată o soluție pentru Pata Rât. Ce cheltuieli suplimentare produce gestionarea deșeurilor.

IMG_9666

În cadrul conferinței de presă susținută joi, 26 octombrie, la sediul forului administrativ județean, Alin Tișe, președintele CJ Cluj, a prezentat evoluția procesului de închidere și ecologizare a rampelor neconforme din județ.

Tișe laudă procesul 100% favorabil de gestionare si închidere a rampei de ecologizare din Gherla și amintește că la nivelul județului Cluj nu este vorba doar despre Pata Rât, ci de 6 rampe neconforme care transformâ județul într-o mare groapă de gunoi.

Proasta gestionare a deșeurilor la nivel județean, datorată inexistenței stației de gestionare a deșeurilor și ineficiența sistemului de management integrat al deșeurilor al județului Cluj, au fortat municipiul Gherla să își transporte deșeurile la Oradea și la Odorheiul Secuiesc, ridicând atat costuri de transport cât și costuri de procesare a deșeurilor.

Astfel, cel puțin 50 tone de resturi menajere au fost  transportate zilnic de către SC ADP Gherla SA la Depozitul integrat de deșeuri din Oradea, în total fiind transportate în jur de 7500 de tone până la eliberarea locului. Prețul pe tona este în jur de 17,5 euro, la care mai adăugăm transportul, astfel orașul având cheltuieli de aproximativ 7500 x 17,5 x 4,6 lei + transport = 700000 lei.

Lista de prețuri a depozitului ECO Bihor, luat drept referință. poate fi consultat aici: http://ecobihor.ro/docs/lista%20pret%202017.html

În ceea ce privește rampa din Gherla, aceasta a fost închisă, fiind deja finalizate în proporție de 100% terasamentele, așternerea stratului suport de pământ precum și forajarea puțurilor pentru evacuarea gazelor, lucrare suportata de CJ.

În timp ce municipiul Gherla își face temele în ceea ce privește deșeurile, la Cluj Napoca, Pata Rât rămâne un munte de gunoi, care arde săptămânal din cauze neștiute și este în continuare utilizat deși ar fi trebuit închis încă din 2010.

Se încarcă...